Lekker lang Labor Day weekend! - Reisverslag uit Tsawwassen, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu Lekker lang Labor Day weekend! - Reisverslag uit Tsawwassen, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu

Lekker lang Labor Day weekend!

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tatiana

07 September 2015 | Canada, Tsawwassen

Lars valt met zijn neus in de boter! Nog maar net aan het werk en het eerste lange weekend staat al voor de deur. Maandag is Labor Day en heeft iedereen vrij.
We zijn afgelopen zaterdag uitgenodigd om bij een collega van Lars te komen eten, samen met een andere collega en zijn vrouw en kleine meid. Een Zwitsers stel. Hun kleine meid is 8 maanden, dus nog net iets te klein voor Isi om mee te spelen, maar wel goed om alvast mee te oefenen om haar speelgoed mee te delen....heel veel oefenen.....! Zij doet Isi wel al veel na en of Isi daarin nou echt een heel goed voorbeeld in is...!?
Maar goed, we gingen een hapje eten! Zij wonen dus in Tsawwassen, helemaal zuidelijk van Vancouver, tegen de Amerikaanse grens aan. Het puntje van het schiereiland behoort bij Amerika, alsof met een liniaal de grens is getrokkken. Kijkend naar de rest van de grens tussen Canada en US op de kaart, is dat volgens mij ook zo! Al met al maar een km of 30-40. We zijn lekker op tijd gegaan, zodat we nog even naar het strand kunnen. Heel warm is het niet, maar als je uit de wind in de zon staat nog best lekker.
Ook hier hebben ze weer een schitterende speeltuin. Ik verbaas me over de mooie speeltuinen die ze hier hebben. Misschien omdat ik me de laatste 30 jaar niet echt geïnteresseerd heb in speeltuinen en nu met Isi zie ik ze overal. Overdekte glijbanen, klimrekken,mega telramen, schommels, noem maar op! Een paradijs voor Isi! Ze spot ze ook overal! GIJBAAAAAAN! ISI GIJ-BAA-HAAN!! hoor ik dan opeens achterin de auto of uit de buggy.
Isi blij, wij blij. Veel mensen waren ook aan het picknick-en en bbq-en. En als het weer tijd is om te gaan zwaait Isi uitgebreid naar de speeltuin en roept: "dag speeltuin tot morgen! lekker slapen!"
Ze doet het gelukkig ook bij iedereen met wie ze in de lift staat in ons gebouw maar ook tegen alle bussen die voorbij komen; hey! bus! daa-haag bus!

oja, het etentje! Prachtig gerenoveerd huis. Zo'n typisch houten gelijkvloers huis dat je kent van TV. Maar binnen compleet nieuw. Prachtig! Heerlijk tuin ook achterin waar Isi nog meer van haar energie in kwijt kon. Daar hadden we echt geen kind aan! Fijne open keuken en terwijl de gastvrouw wat lekker snackjes aan het klaarmaken was zaten wij aan het kookeiland te kletsen. Niet veel later ging er een zalm op de BBQ en een paar heerlijke steaks! Heerlijk gegeten en een superavond gehad. Op het eind nog een leuk quizje gedaan. We moesten allemaal 2 nummers uitzoeken en in een playlist zetten en dan raden wie welk nummer had uitgekozen.
Erg leuk, vooral omdat Hanna en Nico, het zwitserse stel, allebei hetzelfde nr hadden gekozen en allebei een nummer van dezelfde artieste! Nog leuker toen lars en ik ook allebei een nr van Muse hadden uitgezocht (niet heel vreemd, omdat we elkaar hebben leren kennen bij Muse op Lowlands, maar toch). Het was al laat en vooral voor Isi was het mooi geweest, dus lekker naar huis.

Vanmorgen wat uitgeslapen en in de auto gestapt en richting het oosten gereden; Chilliwack. Prachtig tussen de bergen, aan een riviertje en ja hoor....GIJBAAN!!! Na wat gespeeld te hebben en daarna geluncht zijn we naar Lake Chilliwack gereden. Wauw! Dit is precies wat ik had verwacht van Canada en de natuur. Schitterend! En terwijl we van de parkeerplaats, langs campsites naar beneden lopen, moet ik even 2 keer kijken. Is het het echt wat ik denk....ja hoor prachtig blauw helder water omringd door bergen. Samen met de geur van kampvuur waan ik me bij terug in Villefranche mam!!
Nu kan ik helemaal niet meer wachten totdat we al onze spullen hebben en er weekendjes op uit kunnen!!

We hebben bericht gehad en de 16e komen onze spullen naar onze nieuwe flat! Ik ben er echt helemaal klaar voor!

• 07 September 2015 - 09:27

Olga Timmer:

Lieve tat,Lars, isi.

Wauw wat een leuk verslag weer, ik zou zeggen je hebt talent ga vooral zo door.

• 09 September 2015 - 11:03

Nimet En Aad:

Hallo Tatiana, Lars en isidora,
    Leuk verhaal over jullie omzwervingen in Canada, volgens ons krijgen jullie het prima naar je zin daar.Het e-mail adres is van onze webmail, de box is groot genoeg voor foto,s.
    Bij Arjan Huitenga nog 12 foto's van de shoot bijbesteld, die komen er aan als ze gefotoshopt zijn.
    Groeten en veel plezier daar.
    Pa en ma

• 09 September 2015 - 17:37

Marieke:

Tat!! Zo leuk om te lezen!!! Snel ff Skypen!
    Dikste kus

• 14 September 2015 - 22:31

Desiree:

Wauw Tat en Lars,
    Wat een super verhalen en wat fijn dat jullie al aardig je draai hebben gevonden.