Yes! Onze spullen zijn er! - Reisverslag uit Squamish, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu Yes! Onze spullen zijn er! - Reisverslag uit Squamish, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu

Yes! Onze spullen zijn er!

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tatiana

19 September 2015 | Canada, Squamish

Even geen tijd gehad om te schrijven want van de week stond er een "gwooote truuck" (zoals Isi zegt) voor de deur tot de nok toe gevuld met onze spullen!!
Als eerste werd mijn fiets naar buiten gerold, yeah! Raar om je eigen spulletjes weer terug te zien aan de andere kant van de wereld.
Maar al gauw kwamen de meubels en de dozen....heeeeeel veeeeel dozen! En waar ik al een beetje bang voor was, werd waarheid....waar LAAT ik al die zooi!? De flat is niet groot, maar dat is geen een appartement hier. Wil je in een huis wonen, moet Lars of uren reizen naar zijn werk (daar wilde hij juist van af na 4 jaar pendelen tussen Den Haag en Moerdijk) of je 3 dubbele betalen van wat we nu doen en we boffen al met onze huur i.c.m. de locatie.
Maar na de afgelopen dagen uitpakken en spulletjes een nieuw plekje geven, denk ik dat het redelijk goed zal komen. Gelukkig hebben we een extra rommelkamertje en past gelukkig veel in. Nog wel een tripje naar de Ikea voor lampen en bestekbakjes, een stofzuiger (wonderbaarlijk veel stof mee verhuisd ook vanuit NL!) strijkbout (ik neem mijn nieuwe rol als huisvrouw uiterst serieus!) en nog belangrijker, een koffiezetapparaat (wil ik mijn taak als huisvrouw ook daadwerkelijk kunnen uitvoeren!!) en dan volgende week vrijdag wordt ook nog het internet geïnstalleerd en zijn we écht klaar om te settelen!

Vorig weekend hebben we ook niet stil gezeten en zijn we op zaterdag naar de Sea-to-sky gondola geweest. Sommigen van jullie hebben de foto's al gezien op Facebook. Ik denk dat het echt de laatste mooie dag van het jaar was. Prachtig weer, strakblauwe lucht en behoorlijk warm. Supermooie trip naar boven toe en boven op de berg was het misschien nog wel warmer dan beneden. Geen zuchtje wind, terwijl als je naar beneden keek, er heel veel mensen aan het kitesurfen waren. Je kan daar schitterende wandelingen maken, maar we hadden een slapende Isi in de buggy dus dat ging dit keer niet. Maar, wel degelijk voor herhaling vatbaar! Wie weet als we bezoek krijgen ;)

Zojuist voor het laatst gegeten in onze tijdelijke flat met prachtig uitzicht op de stad en bergen in de mist en beneden in de straat een filmset. Ook daar staat Vancouver om bekend. Als decor voor films als stand-in voor welke Amerikaanse stad dan ook, maar nooit als zichzelf (leuk filmpje hierover: https://www.youtube.com/watch?v=ojm74VGsZBU0 ) Erg benieuwd wat dit voor film is, maar er staan 2 futuristische auto's ingepakt en een jaren 70 bruin bakbeest. Het is nooit saai in de stad, daar ben ik inmiddels wel achter, maar ik verheug me enorm op onze nieuwe omgeving en om alles daar te ontdekken. Onder ons zit een echte Franse bakker met heerlijke café au lait en pain au chocolat om je vingers bij op te eten. Dat zit in elk geval wel snor!

  • 19 September 2015 - 21:10

    Nimet En Aad:

    Spannend hoor, zo'n verhuizing!
    de foto's laden niet allemaal, even aan werken.
    Groetjes,
    Nimet en Aad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars en Tatiana

Omdat Larsin 2015 een baan heeft aangenomen in Vancouve,r Canada hebben we besloten voor een vooralsnog onbepaalde tijd daar te gaan wonen. Hier lees je dan ook onze avonturen die we meemaken in dit prachtige land.

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 106500

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 November -0001

Ons Canada avontuur

Landen bezocht: