Het sneeuwt! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu Het sneeuwt! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu

Het sneeuwt!

Door: Tatiana

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tatiana

09 December 2016 | Canada, Vancouver

En hoe! We hebben sinds begin deze week een arctic depression, dus kou vanaf de poolcirkel. Dit betekent dat het sneeuwt en de temperaturen plots behoorlijk zijn gedaald. Nou zijn ze hier in de rest van Canada wel aan gewend, maar hier aan de westkust niet echt en gebeurd hier gewoon hetzelfde als in Nederland wanneer de eerste vlokken vallen; iedereen schiet in de stress en kan niet meer rijden, haha!

Zondag was nog een prachtige dag en zijn we naar de stad gereden om vanaf daar naar Stanley Park te lopen. Daar hebben ze elk jaar een stuk van het park helemaal volgehangen met kerstlichtjes en hebben ze een kleien kerstmarkt en kan je zelfs met een treintje langs een apart gedeelte met lichtjes. Het was een prachtige heldere dag met zon, maar echt al behoorlijk koud en zeker toen het donker werd, was het nog kouder!

Maandag viel dan de eerste sneeuw, maar tegen de tijd dat ik beide kids in compleet winter ornaat had gehesen, was de sneeuw al in slush puppy veranderd helaas. De rest van de dagen hier was het koud, maar strak blauwe lucht en een heerlijk zonnetje, waar genoeg warmte van kwam dat wij de verwarming niet aan hoefde in huis! Dat leverde prachtige plaatjes op, maar helaas ligt mijn camera al een maand in reparatie/schoonmaak, dus heb ik het alleen met mijn telefoon te doen.

Lars heeft de afgelopen 3 weken in Edmonton gezeten voor zijn werk. Gelukkig was hij in de weekenden wel thuis, maar ongezellig was het wel. De kindjes hebben me gelukkig genoeg bezig gehouden en in Lars zijn laatste week was Fedya niet alleen ziek, maar kreeg hij ook nog tandjes door. 3 welteverstaan! Wat een ellende voor hem. Nu heeft hij alleen nog wat last van zijn keel en is erg verkouden, net als Isi.

Deze week moest Lars ook nog 2 dagen naar Calgary. Ook daar hebben ze last van de kou, maar is het nog een tikkeltje erger.... -22 ! Dan mogen wij niet klagen met -4, haha! En dan te bedenken dat we misschien die kant op gaan verhuizen.....écht iets voor mij...

Nu willen we volgende week richting het zuiden gaan rijden, naar San Francisco. Lekker op ons gemakje en op veel plekken stoppen en dan daar mijn verjaardag vieren en op of rond Kerst weer thuis. Ik hoop dat het lukt, want we hebben nog geen oppas voor Pluis :)
We gaan er gewoon van uit dat dat helemaal goed komt en dan volgt er weer een nieuwe update.