Warmerdammetjes gaan verhuizen! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu Warmerdammetjes gaan verhuizen! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu

Warmerdammetjes gaan verhuizen!

Door: Tatiana

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tatiana

07 Maart 2017 | Canada, Vancouver

De kogel is door de kerk! We gaan helaas Vancouver verlaten en verhuizen naar Edmonton (of "Eptumtum" zoals Isi het noemt)!

Het is erg dubbel allemaal moet ik bekennen. Aan de ene kant kijk ik erg uit naar het nieuwe avontuur. De kans om een nieuwe stad te ontdekken, nieuwe mensen te leren kennen, maar vooral meer woonruimte en dus speelruimte voor de kindjes. We groeien echt uit ons appartementje hier! We hebben straks een tuin waar de kindjes lekker buiten kunnen spelen en een hele kelder mocht het weer het niet toelaten. En ik vrees dat dat regelmatig zal gebeuren in Edmonton, brrrrrrrrrr!
Maar aan de andere kant laten we Vancouver achter.... de stad waar we ons Canada avontuur zijn begonnen, waar Isi Engels heeft leren spreken en de stad waar mijn grote vriend is geboren. Maar ook de stad waar ik heb geleerd wat regen is en wat kleine appartementen zijn! Ik ga de bergen en de zee missen, maar niet hoe duur het hier allemaal is! De winkeltjes hier om de hoek, de zee aan het eind van de straat, de vele speeltuinen in de buurt en de prachtige natuur letterlijk op steenworp afstand.

Vancouver zal voor de rest van ons leven een heel speciale plek blijven en wie weet komen we hier ooit weer terug. Maar voor nu gaan we ons concentreren op Edmonton. Lars gaat het heel druk krijgen met zijn nieuwe uitdaging daar en ik ga weer op onderzoek uit met de kindjes. Isi zal daar naar school gaan volgend jaar (in Canada gaan ze met 5 pas naar school) en ik denk dat we daar ook gaan leren wat winter is...alhoewel we de afgelopen 3 maanden genoeg sneeuw hebben gezien voor de rest van het jaar (het sneeuwt momenteel weer!).

Omdat Lars een nieuwe functie heeft, betekent het dat we de komende 3 jaar zeker nog in Canada zitten, maar nu met voordeel dat we nog genoeg slaapruimte hebben voor een ieder die langs wilt komen ;) Maar hopelijk komen we eerst gauw naar NL om iedereen te zien.

21 maart komen de verhuizers al, dus we hebben nog 2 weken in Vancouver. Waarschijnlijk kunnen we de 28e in ons nieuwe huis. We hebben het geluk dat een collega van Lars (genaamd Lars...) naar Vancouver verhuisd en wij zijn huis kunnen huren. Zijn kelder is net zo groot als ons appartement nu, dus we gaan er enorm op vooruit qua ruimte en dat voor minder huur!
Het is een vrij nieuw (2011) vrijstaand huis midden in een woonwijk. Heel anders dan hier dus, waar we aan 2 drukke doorgaande wegen wonen, 2 winkelstraten om de hoek hebben en een ambulancepost 2 straten van ons vandaan. De woonwijk ligt in West Edmonton, waar ze nog steeds veel aan het bouwen zijn. Het is dus een heel nieuw ontwikkeld gebied. Maar Edmonton staat ook bekend om de vele festivals die ze organiseren en rond de stad liggen heel veel meren en de Rocky Mountains (Jasper en Banff, 2 hele bekende en prachtige nationale parken) zijn nu ook een stukje dichterbij.

Voor de nu de komende 2 weken maar extra genieten hier!

• 17 Maart 2017 - 13:14

Yvette:

Spannend hoor! Veel succes met de verhuizing en het klinkt in ieder geval als een mooie stap met veel nieuwe dingen te ontdekken!

x Yvette