De eerste paar weken - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu De eerste paar weken - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu

De eerste paar weken

Door: Tatiana

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tatiana

03 September 2015 | Canada, Vancouver

Nou, de eerste 3 weken zitten er inmiddels op! Vliegt de tijd, mwoah, niet echt! Ik moet vooral wennen aan het thuis zijn hele dagen. Gelukkig samen met Isi en we vermaken ons prima met het indoor zwembad in onze tijdelijke flat en de vele speeltuinen in de omgeving. En we vinden steeds meer onze draai en ritme in de dag.

Een paar dagen na onze aankomst hadden we een viewing geregeld voor een huis in Richmond en een paar dagen later een flatje in Kitsilano.
Het huis in Richmond lag echt in een suburb, vrijstaande huizen, brede straten, maar weinig reuring. Huis was prachtig, als je van jaren 80 decor houdt. Had zelfs een zwembad in de tuin, waar sinds 1980 ook niets aan gedaan was! Dus al met al, mèèh, niet echt een fijn gevoel bij. Zat ook behoorlijk ver uit de stad vandaan, wat zou betekenen dat Lars elke dag met de auto weg zou zijn.

Paar dagen later hadden we een afspraak voor een bezichtiging van een flatje in Kits. Niet groot maar dit is wel een wijk waar we heel erg graag zouden willen wonen. Jonge gezinnen, net buiten de stad, vlakbij het strand en heel veel leuke tentjes om te eten/drinken.
Casey, de eigenaar, blijkt na wat geklets in de lift naar boven een Nederlandse vader te hebben en heet Keulen met zijn achternaam. Meteen een klik lijkt wel, want hij neemt heel erg de tijd voor ons om over de wijk te vertellen, ondanks dat er ondertussen nog 3 kijkers zijn gearriveerd en zijn telefoon continu gaat.
We kijken wat rond. Het is niet groot, maar waar dat mega huis in Richmond bedompt en muf was, is het hier licht en een stuk moderner. Groot is het niet, maar er zijn 2 slaapkamers, een badkamer , een keuken/huiskamer en een redelijk balkon. Beter dan wat we hadden, want hier kan je namelijk lekker buiten zitten.
We zeggen dat we geïnteresseerd zijn en vullen meteen de papieren in.
We rijden daarna de straat uit en zitten op Kitsilano Beach! Wauw, hier klan ik wel aan wennen! (niet aan de steile klim wanneer we terug naar huis moeten, want onze flat ligt bovenop een heuvel....!!)
We zitten goed en wel in een plaatselijke drukke pub om even een hapje te eten en Lars krijgt al een appje: It's ours!! Yes! Nu hopen dat al onze zooi in de flat past!!!
In het weekend hebben we weer afgesproken om het contract te tekenen en nemen we weer even de tijd om de buurt te verkennen. Ja, ik ben happy hier voel ik nu al.
Beter dan waar we nu zitten, downtown. We zitten vlakbij East Hastings, dat bekend staat om zijn vele homeless en drugsgebruikers. Iets waar je in Nederland bijna niet meer mee geconfronteerd wordt. Ik vind het heftig om jonge mensen in de straat te zien slapen, maar ook om mensen helemaal van de wereld te zien in een portiek. Voel me niet bedreigd, maar het is wel overal vies! En met kleine Isi die normaal elk portiek in wilt om te gaan zitten, heel hard lachen hierom en weer op te staan om dit vervolgens 31324 keer te herhalen, word ik niet blij van! Bovendien stinkt het overal (ok, ik ben zwanger en ruik alles 10 keer beter) wat er voor zorgt dat ik dagelijks kokhalzend over straat moet....mooi gezicht man! Aftellen dus tot onze spullen komen en we naar het rustige Kits kunnen.

Afgelopen weekend zijn we naar Deep Cove geweest. Prachtig plaatsje ten noordoosten van Vancouver. Alsof je door een vakantiepark van Landall loopt! Zo groen, veel bos en te gekke speeltuinen voor Isi met glijbanen, waar ze dol op is. Er was een klein festivalletje met wat foodtrucks, plaatselijke bandjes en veel homemade eten en spulletjes.

Ondertussen ben ik ook al naar de verloskundige geweest. Leuk team met een francaise, engelse en canadese dames. Toen ik vertelde dat ik nederlands ben, vertelde ze me dat ze het nederlandse verloskundige systeem als voorbeeld gebruiken. Een verloskundige is hier nog helemaal niet zo normaal. Pas sinds 1998 zijn ze fully licenced in Canada. Veel nieuws kon ze me dus niet echt vertellen, maar ik ben vooral blij dat ik in de molen zit en mijn afspraken heb.
Als toetje hebben we op het eind van mijn afspraak nog even naar het hartje mogen luisteren. Dit is en blijft een prachtig en wonderlijk iets. Met een enorme glimlach van opluchting reed ik dan ook weer terug naar huis met een afspraak voor de 20 weken echo op zak! Spannend!

  • 04 September 2015 - 06:40

    Marjolijn:

    Lieve 3, wat een avontuur en wat doen jullie het goed!
    Ik mis jullie, maar onze facetime momentjes zijn fijn!
    En al bijna 20 weken, holymoly wat vliegt de tijd.. Zal m'n ticket snel boeken :)
    X

  • 04 September 2015 - 06:43

    Yveyte:

    Wat leuk om te lezen! Fijn dat jullie (bijna) een mooi plekje hebben gevonden, het goed is met the little one en dat isi zoveel lol heeft. XXX

  • 04 September 2015 - 07:17

    Roos:

    Lieve Warmerdammetjes!
    Heerlijk om te lezen en jullie belevenissen zo te kunnen volgen.
    Hoop dat de container met jullie spullen er snel is zodat je snel je nieuwe huis in kunt.
    Dikke kus voor jullie!

  • 04 September 2015 - 08:25

    Marijke:

    Ohhhh, wat goed om wat over jullie avonturen te lezen! Foto's waren ook al prachtig! En wat zal het fijn zijn om straks een eigen stekkie te hebben met je eigen spulletjes!
    Dikke knuffels!

  • 04 September 2015 - 09:14

    Sjan:

    Goed bezig daar! Yesss! X

  • 04 September 2015 - 14:31

    Daantje :

    Superleuk om met jullie avonturen mee te lezen!!! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars en Tatiana

Omdat Larsin 2015 een baan heeft aangenomen in Vancouve,r Canada hebben we besloten voor een vooralsnog onbepaalde tijd daar te gaan wonen. Hier lees je dan ook onze avonturen die we meemaken in dit prachtige land.

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 106567

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 November -0001

Ons Canada avontuur

Landen bezocht: