Dag Sinterklaasje - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu Dag Sinterklaasje - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu

Dag Sinterklaasje

Door: Tatiana

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tatiana

14 December 2015 | Canada, Vancouver

Sinterklaas heeft ook Vancouver weer verruild voor Spnje. Ik geef hem geen ongelijk. Van het druilerige weer hier wordt niemand blij!
Is heeft met veel plezier haar schoentje gezet de afgelopen 2 weken. Niet elke dag...nou ja, wel elke dag en nog steeds, maar mama heeft geprobeerd duidelijk te maken dat als Isi niet goed luistert Sinterklaas geen kadootje komt brengen. Maakte niet zo heel veel indruk, net als het feit dat Sinterklaas weer naar Spanje is, want ik zie soms nog steeds een schoen voor de open haard staan...

De dag van Sinterklaas zijn wij de stad in gegaan om de lichtjes in de grote kerstboom downtown aan te zien gaan. Na een uur in de miezerregen naar kerstliedjes te hebben geluisterd, was het dan eindelijk tijd om af te tellen. Beetje een anticlimax toen ze eenmaal aan gingen, maar ach. Isi vond het mooi en we zijn daarna lekker een hapje gaan eten in de stad. Daar kom ik ook niet heel vaak meer, nu we "aan de overkant wonen".

Afgelopen donderdag hadden Lars en ik sinds hele lange tijd een avondje met ons 2tjes (nou ja, 2,5 ;)) ingepland. Muse gaf een concert in Vancouver en daar had ik kaartjes voor gehaald. Toch de band waar Lars en ik elkaar hebben leren kennen op Lowlands.
Via een speciaal bureau een oppas geregeld (we beter ook een concertkaartje voor Isi kunnen kopen, geldtechnisch gezien, haha!) en eerst samen een heerlijk hapje gegeten en daarna door naar de stad voor het concert. Waanzinnig gave show en we hadden goede plekken. De baby danste lekker mee in mijn buik, dus dat zit wel snor!

Over de baby gesproken - afgelopen woensdag weer een echo gehad ter controle en de placenta ligt nog steeds laag, waardoor ik er vooralsnog van uit ga dat het een keizersnee wordt. Het is niet anders, maar stiekem vind ik dat best spannend. Ze zouden de baby dan, omdat het medisch is, eerder halen om te voorkomen dat de baby uit zichzelf komt. Isi was tenslotte ook 3 weken te vroeg. Met als gevolg dat je steroïden krijgt toegediend voor de longrijping van de baby. Hoort erbij maar toch. Ach, we horen woensdag hoe en wat als ik een afspraak heb bij de gyn. Verder groeit de kleine goed en is mijn buik nu al groter dan toen ik beviel van Isi.
Lars was dan ook een beetje ongerust om me mee te nemen naar het Aquarium vandaag, omdat hij bang was dat ze me bij de Beluga's in het water zouden gooien..... Gelukkig viel dat mee en zwom alleen de Kerstman rond in het water bij deze prachtige witte walvissen/dolfijnen.

Net als met Halloween, trekt iedereen hier ook weer van alles uit de kast om tuinen, huizen en ramen te versieren. Van opblaas rendieren en kerstmannen, tot hele lichtinstallaties aan toe. Wel een gaaf gezicht hoor! Onze kerstboom staat inmiddels ook, alhoewel een nog een behoorlijke zoektocht was om "normale" kerstlichtjes te vinden. Die van ons uit NL zouden met 230V heel Kitsilano plat leggen. Hier verkopen ze namelijk nep kerstbomen met kerstlichtjes en al en de losse lampjes zijn veelal voor buiten en dan is "bigger, much better". Uiteindelijk toch wat gekleurde lampjes kunnen vinden en isi is er behoorlijk van onder de indruk. Ik hoor haar dan ook regelmatig tegen de kerstboom en de lichtjes praten (hi kerstboom, what you doing??! Hi lampie, welke kleur is dit?)

Nu is het dus aftellen tot mijn verjaardag en Kerst. Waarschijnlijk gaan we komend weekend daarom ook nog een weekendje weg naar Vancouver Island.
Kerst en oud en nieuw zal dit jaar toch anders en vooral rustig zijn, zonder familie en vrienden (én alcohol, voor mij dan, haha!) en we blijven dan ook thuis met ons drietjes en er zal ongetwijfeld wel een skype sessie voorbij komen met het thuisfront.

Mochten we niet iedereen spreken voor die tijd, dan wensen wij jullie alvast hele fijne feestdagen en een prachtig 2016!











  • 19 December 2015 - 21:11

    Danny Peuchen:

    Hoi lieve Tat,Lars en Isi,

    Fijn te venemen dat het daar zo lekker gaat met weinig saaie momenten .
    Goed dat ook de lichtjes in de boom gelukt zijn.
    Isi zal nu toch ook al een aardig weerwoordje hebben en dat oo misschin wel op z'n Engels.
    Hebben jullie ook nog kans gezien om het NL kastje aan te sluiten .Geef maar aan wanneer dat lukt
    dan kunnen we hem nog even verder aanzwengelen .
    Van hieruit nu een lekkere knuffel.Wie weet spreek ik jullie binnenkort nog even !/?

    Liefs Dann.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars en Tatiana

Omdat Larsin 2015 een baan heeft aangenomen in Vancouve,r Canada hebben we besloten voor een vooralsnog onbepaalde tijd daar te gaan wonen. Hier lees je dan ook onze avonturen die we meemaken in dit prachtige land.

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 106560

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 30 November -0001

Ons Canada avontuur

Landen bezocht: