Weer op vakantie! - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu Weer op vakantie! - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Lars en Tatiana Warmerdam - WaarBenJij.nu

Weer op vakantie!

Door: Tatiana

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tatiana

26 Oktober 2016 | Canada, Vancouver Island

En toen zaten we op een dag te Skypen met opa en oma en stelden ze voor om weer naar Canada te komen! Nou, dat lieten we ons geen 2 keer zeggen en de plannen werden gemaakt.
Het plan was om zo ongeveer 3 weken te komen in oktober. Omdat we zo'n mooie reis naar Vancouver island hadden gemaakt, wilde ik dit papa en mama ook laten zien. Om dit nou weer in een camper te doen leek me niet handig, maar met z'n allen in de auto....zou dat passen? De oplossing was een dak-koffer en een dieet voor mama, zodat ze op de achterbank tussen de 2 kinderstoeltjes in zou passen :)
en voordat we het wisten, begon het aftellen totdat ze zouden komen, inclusief een aftelkalender voor Isi, waar na 3 dagen alle dagen al waren afgestreept! Helaas ging het niet zo snel, maar toch was daar de dag dat we ze konden ophalen van het vliegveld. Isi was behoorlijk onder de indruk en werd opeens heel verlegen toen ze eindelijk opa en om a weer in het echt zag. Een beetje onwerkelijk maar snel genoeg vloog ze in hun armen en kon het feest van aandacht beginnen.
We werden vooral overstelpt met kadootjes uit Nederland. Wat een feest!
Helaas was het niet al te best weer, dus we waren vooral op huis aangewezen de eerste dagen. Dat deerde isi niets, want zolang opa boekjes wilde voorlezen en mee wilde doen aan haar gekke fantasieën was zij heppie. Het plan was om op dinsdag naar Vancouver Island te gaan, de dag na Thanksgiving. Da's wel een dingetje hier, waarbij iedereen Kalkoen maakt en met familie is. Nou, wij waren gelukkig met familie en zijn lekker uit eten geweest! (waarbij Fedya de hele avond met de meisjes van de tafel naast ons heeft zitten flirten....charmeur!)

Dinsdag vroeg zijn we met z'n 5-en, Lars moest helaas gewoon werken, vertrokken. We hadden gelukkig een mooie dag, maar lazen al wel op internet dat er een behoorlijke storm onderweg was naar Vancouver en het was nog niet zeker hoe waar en wanneer hij land zou raken.
De eerste 2 nachten zaten we in Parksville, aan de Oostkust van het eiland. Omdat we lekker vroeg aankwamen en we hadden zon, zijn we als eerste naar Catheral Grove gereden. Hier waren Lars en ik ook gestopt toen we er waren, echter was het toen zo druk dat we niet konden parkeren. Nu was het gelukkig een stuk rustiger en de rit er naar toe is al fantastisch. Omdat het herfst is, hebben de bomen alle kleuren van de regenboog bijna - geel, oranje, rood, groen, bruin...zo mooi! Het is een heel oud bos, waar hele hoge bomen staan van honderden jaren oud. Heel bijzonder!
Op de terugweg zijn we weer eventjes langs de geitjes op het dak gereden in Coombs. Een restaurant/supermarktje/speelgoedwinkel/bakker waar op het dak geitjes rond lopen. Daar nog even een taartje gehaald, want de volgende dag was opa jarig! Die dag zijn we ook naar Tofino gereden en ondanks dat er regen was voorspeld, hebben we het droog gehouden die dag. Het was een lange rit naar de westkant van het eiland, maar ook dit keer weer de moeite waard. Wat een prachtige rit was het ook dit keer weer.

De laatste 2 nachten zouden we in Victoria doorbrengen. Ondertussen was het eerste gedeelte van de storm al aangekomen en hadden we alleen maar regen. Tussen de buien door hebben we gelukkig wel iets van Victoria kunnen zien. De laatste dag was het helaas nog steeds prutweer en Fedya kampte met erg hoge koorts, dat we een boot eerder terug hebben genomen. Gelukkig maar, want de afvaarten van die middag werden afgelast vanwege de storm! Geluk bij een ongeluk dus.
Zondag had Fedya nog steeds hoge koorts, dat ik toch maar naar een dokter ben gegaan met hem. Die dacht oorontsteking, dus hij kreeg antibiotica. Bij de apotheek waarschuwde ze me, dat ik goed moest opletten of hij geen allergische reactie zou krijgen en de schrik was daarom ook groot toen ik maandag zijn luiertje verschoonde en allemaal rode vlekjes over z'n lijfje zag. Meteen weer naar de huisarts, maar de aanwezige arts mocht geen kinderen behandelen. Verhaal snel uitgelegd en ze adviseerde me toch maar naar de EHBO te gaan. Nou, om een heel lang verhaal kort te maken...na 3 uur wachten een arts gezien; hij had geen oorontsteking, maar de 6e ziekte, Roseola zoals ze dat hier noemen. Inmiddels is hij gelukkig weer helemaal de oude!

Tja en de rest van de vakantie van opa en oma werd bepaald door Isi - voorlezen, spelletjes doen, naar de speeltuin, naar de bieb enz enz!
Gelukkig ben ik ook heerlijk naar de film en uit eten geweest met Lars terwijl zij op de kindjes pasten....wat een luxe om even samen eruit te zijn. Die momenten hebben we eigenlijk nooit samen. Ook ben ik met mama wezen shoppen en ben ik met ze uit eten geweest gisteren op de laatste avond.
En zo zijn de 3 weken weer omgevlogen en heb ik ze vandaag weer op het vliegtuig gezet naar Nederland.

En nu....tja, de winter komt eraan. Nu al volop herfst, bijna Halloween, dus alle tuinen worden hier weer versierd met doodskoppen, pompoenen en spinnenwebben. En dan is het aftellen tot Sinterklaas, mijn verjaardag, Kerst en oud en nieuw.

Wie weet wie er nog langs komen bij ons, maar voorlopig is het even rustig in huize Warmerdam!